Cursos > Curs 2025-26 > Curs 2025-26, 1r. mòdul > Bufet de lletres
85,00 €
Places exhaurides
Professora: Ester Enrich
Edat: a partir de 18 anys
Dies en què s’impartirà el curs: els dimarts, del 7 d’octubre de 2025 al 3 de febrer de 2026
Horari: de 18 a 20 h
Lloc: Antiga Audiència (pl. del Pallol, 3)
Preu: 85 euros
Aquest taller s’adreça a persones amb ganes d’aprofundir en la pràctica narrativa, entenent l’escriptura com un diàleg viu entre el que llegim i el que escrivim. A partir de la lectura analítica de contes contemporanis i fragments de novel·la actuals —de veus consagrades i emergents— explorarem tècniques narratives, estructures i veus que ens ajudaran a enriquir els propis textos.
Partirem de lectures seleccionades per entendre com funcionen: com s’organitza un relat, com es construeix una veu, quin efecte té l’estructura sobre el lector. Analitzarem aspectes tècnics i formals, i els posarem en pràctica en propostes d’escriptura. Al llarg del taller es fomentarà el debat, la lectura en veu alta i la crítica constructiva entre companys/es, amb l’objectiu de fer créixer els textos i guanyar confiança a l’hora d’escriure.
1. Començar a escriure
a. Tècniques per activar la creativitat i evitar el bloqueig
b. La llibertat del primer esborrany
2. Llegir amb mirada vida
a. Lectura analítica de contes i novel·les actuals
b. Identificació d’estratègies narratives: inici, veu, ritme, girs…
3. El conte i la novel·la avui
a. Què defineix la narrativa actual?
b. Lectures de referència i debat
4. Quina història explicar?
a. De la idea a l’argument
b. Estructures narratives: lineals, circulars, fragmentades
5. Veus i punts de vista
a. La veu narrativa com a eina expressiva
b. Exercicis per experimentar amb distàncies i registres
6. La forma de la prosa
a. Diferència entre dir i mostrar
b. Com el tempo de la frase modela la percepció lectora
7. Construir personatges i conflictes creïbles
a. Desig i obstacle
b. Posar els personatges a prova
8. L’escenari com a significat
a. L’espai no com a decorat, sinó com a extensió emocional de la història
b. Tècniques per integrar lloc i acció
9. Espai de lectura i revisió
a. Lectura de textos propis en grup
b. Comentaris orientats a la millora i possibles reescriptures
10. Narrar per ser escoltats
a. Lectura expressiva i oralitat
b. Preparació d’un relat breu per a la lectura en veu alta o emissió radiofònica