Exposició "Després de la nit, l'alba", de Dolors Torrens

Exposició

Després de la nit, l’alba de Dolors Torrens Sala Maria Aurèlia Capmany

La ciclicitat sístole - diàstole En l’anterior exposició “Al fons de la nit”, de Maria Dolors Torrens, dèiem que aquelles imatges impactants es podien descomposar en varis estrats fent emergir, a través de successives etapes, l’ordre formador en el caos inicial. Aquí, en “Després de la nit, l’alba”, tenim la realimentació allí anunciada. Podem veure el caos, que es transcendeix a ell mateix, donant lloc a diferents moments de la creació visible; tot és aquí: la memòria, no obstant, és feble i va perdent part del record inicial de tot el que ens conformava. Tot i així, en un cicle sense fi, en una entrada a l’etern retorn, tornem als orígens per assistir, un cop més, a l’acte suprem de la creació. Aquest orígens tot ho comprèn, tot reneix en ell, tot es renova per no aturar aquesta dicotomia creació-destrucció constant. A gaudir-ne fins a la propera oportunitat de veure més obra.

Albert Cardona Novembre 2010

#3

Dolors Torrens Llurba Neix a l’Espluga de Francolí, i als 17 anys fixa la seva residència a la ciutat de Tarragona. El 2003 queda finalista amb “Les petites dones d’aigua dolça” en el IX Premi de Narrativa Curta Rafael Farré, convocat per la Generalitat de Catalunya, essent alumna de la CFA Josepa Massanès. El seu interès per les arts plàstiques la porta a l’aprenentatge de la pintura a Comunicació i Forma, amb José M. Kaydeda; i després a l’EADT, com a alumna lliure i per un període de quatre anys, amb el professor Josep M. Icart. Passats uns anys torna a l’EADT i estudia un cicle formatiu de grau superior en pintura i mitjans audiovisuals. Esdevé alumna de l’Escola de Lletres de Tarragona i participa en la tertúlia de poesia del CFA Josepa Massanès. També participa en diverses exposicions col·lectives i dues d’individuals, com “Al fons de la nit”, al cafè Museum. El 2008 guanya el primer premi de relats breus de Sant Jordi de l’Escola de Lletres de Tarragona; i l’any 2009 publica el recull de poemes Esparsos dins “El sol entre sembrats. Zenit 2009” a la col·lecció La gent del Llamp (Cossetània).

Li interessa la poesia perquè considera que és la part de la literatura que té la capacitat de forçar el llenguatge fins al límit i aconseguir expressar amb molta més precisió allò que és propi i personal: el que hom pensa, sent i viu, partint d’experiències pròpies o alienes. Per a ella és com la pintura: una clau que obra la porta al coneixement i a la comunicació.

Sala Maria Aurèlia Capmany

Obres exposades  Matèria

 Matèria dividida

Mixta. 71 x 60 cm

Mixta. 40 x 50 cm

 Túnels 2

 Processant un record 10 Sèrie de 5 serigrafies 

 Túnels 1

Oli. 40 x 50 cm

Serigrafia. 50 x 70 cm

Mixta. 40 x 50 cm

 Túnels 3 Mixta. 40 x 50 cm

11 Orígens  Acrílic sobre tela. 195 x 130 cm EADT. Maig 2007

Fitxa de l’exposició Títol: Després de la nit, l’alba Autora: Dolors Torrens Llurba Temporització: de l’11 de desembre de 2010 al 29 de gener de 2011. Lloc: Sala Maria Aurèlia Capmany C/ Sant Llorenç, 3. Baixos 43003 – Tarragona Horari d’obertura: de dilluns a divendres de 19 a 21 h. Acte d’inauguració: dissabte, 11 de desembre, a les 19 h.

#5

Sala Maria Aurèlia

Capmany L'Associació Tarragona Literària, com a plataforma dels joves creadors i amb la voluntat de potenciar la Sala Maria Aurèlia Capmany com un equipament cultural més a la ciutat de Tarragona, programa des de setembre de 2010 exposicions de nous creadors. S'estableix d'aquesta manera un espai artístic que intercala mostres d'obra literària amb lectures públiques i presentacions de llibres, amb una programació d'exposicions d'obra plàstica d'artistes vinculats a l'associació i a l'Escola de Lletres de Tarragona, i altres que sense formar-ne part tinguin necessitat d'un espai de difusió. La finalitat és oferir als nous creadors un espai que pugui impulsar la seva obra artística des d'una dialèctica estètica entre les arts.

#7

Edició: Desembre de 2010. © Tarragona Literària Associació, 2010

Sala Maria Aurèlia Capmany C/ Sant Llorenç, 3. Baixos 43003 – Tarragona

info@tarragonaliteraria.cat www.tarragonaliteraria.cat

Issuu converts static files into: digital portfolios, online yearbooks, online catalogs, digital photo albums and more. Sign up and create your flipbook.